Friday, July 13, 2012

Salah Siapa?








tempoh dua minggu nieh banyak bagi serabut otak.. seksa jiwa.. merana fizikal.. kat sini saya sedang mencari jawapan siapa yang salah.. awak? saya? dia? atau kita? mungkin perpisahan kita ada jawapan yang tak pasti.. harihari saya berdoa agar Allah jodohkan kita.. saya tau.. jodoh tuh Dia yang tahu.. dengan siapa dan di mana.. tapi saya tetap degil na kan awak,. masih percaya yang awak tuh jodoh saya.. maseh menanti benda yang ta pasti.. macam orang bodoh.. O_O saya sendiri ta paham kenapa dengan saya.. Alhamdulillah.. tepat sebulan kita putus dia datang mencari saya..





ya.. mula-mula saya marah.. marah sebab ada perempuan lain datang mengaku yang die kekasih awak.. *pffft kekasih? saya call awak.. sebab saya percaya awak.. awak gelak gelak sepanjang perbualan kita.. agaknya benda macam nie mainan je kot bagi awak.. awak cakap perempuan tuh bukan sapa-sapa bagi awak.. bukan die sorang je yang awak kapel..banyak lagi.. tapi awak cakap awak tinggalkan saya sebab awak na focus study.. then saya dapat taw awak ade girl laen.. time tuh macam-macam saya pikir,, badan dah ketar macam parkinson.. awak cakap awak akan tinggalkan girls tuh bila start poli.. saya percaya awak lagi.. bodohnya.. then saya teruskan convo dengan girl tuh.. macammacam keluar time tuh.. saya terus sabar,, kalaulah girl tuh ta usik saya.. mungkin sekarang nieh kita ta gaduhkan? hurm.. 






everything get worse.. dia ta percaya kita pernah kapel.. iya salah saya sebab saya cakap kat die kita maseh kapel.. hati mana yang na mengaku dah putus.. saya sayang awak lagi.. susah na mengaku yang kita dah putus.. then die start cakap saya penipu.. saya call arien menangis nangis.. saya tataw na buat ape time tuh.. bila saya tanya awak.. awak layan ta layan.. fine lah kalau awak na putus and kapel nan dia.. tapi kenapa die datang kacau saya? awak cakap saya bukak aib awak.. aib kot mana pown saya tataw.. mungkin aib yang cakap awak tuh kasanova kot.. hurmm.. semua kan salah saya.. saya makin ta paham awak.. awak cakap at dia benda yang ta masuk akal.. awaak cakap kat saya lain.. kat die lain.. awak kapel dengan saya sebab mak awak suruh? huh? mak awak suruh.. rasa macam na call mak awak tanya betul ke semua tuh.. kenapa awak na kawan dengan saya semata mata sebab mak awak suruh? sebab ta na jadi anak derhaka? klise sangat.. awak cakap awak menyesal kenal dengan saya.. menyesal jumpa dengan saya.. hati nieh rasa macam kena tikam berkali kali plus amek hammer ketuk kuat kuat.. hancur lebur,.. saya ada tegur die mengenai tudung.. kalau ta na terima ta apa.. sekadar mengingatkan.. saya pun maseh kurang sempurna.. maseh khilaf,, saya tegur agar sama sama bergerak ke arah kebaikan,. tapi dia ta nampak semua tuh.. salah saya lagi besar.. kubur manusia laenlaen katenya.. hurmm.. okei.. tapi perlu ke na update status macam tuh..







mak bapak jangan maen.. saya mungkin salah.. mak bapak saya didik saya dengan baek.. didik mereka ta kurang sikit pown.. kalau ade yang terkhilaf tuh datang dari saya.. saya down lagi bila nampak semua nieh.. tapi awak tetap nampak saya salah.. saya suka gedik dengan lelaki.. suka bagi awak tension.. kalau ta na dekat saya jangan lahh cipta segala alasan.. terus terang lagi elok.. tapi awak ta na langsung datang jumpa saya.. then awak burukkan saya lagi.. alasan sebab saya da jatuhkan aib awak,.. awak cakap kat LIA saya selalu cakap benda yang bukan bukan.. bad intention.. saya ta cakap pown macam tuh.. sampai hati awak.. awak sampai na putus sahabat dengan saya sebab girl tuh.. :) ta apa lah,, mungkin nilai sahabat bagi awak memang kecik.. tapi bagi saya.. sahabat tuh satu anugerah yang tidak ternilai harganya.. 






setelah semua yang awak buat kat saya nieh, saya sangat berterima kasih.. semoga Allah sentiasa mendorong awak ke jalan yang lurus.. semoga awak dan dia bahagia sepertimana yang awak na.. saya ta dapat na bahagia kan awak.. saya nieh ta sempurna di mata awak.. terima kaseh sekali lagi sebab bagi saya bahagia walaupun sekejup.. kata kata awak memang manis.. bini awak esok buleyh kena kencing manis niehh.. saya cuba menjadi yang sempurna di mataNYA~ itu yang lebih baek.. dengan awak saya lebih kenal DIA yang satu,, terima kasih.. Alhamdulillah.. keluarga dan kawan kawan maseh ada menyokong saya.. saya memang suka buat teruk kann? :) saya kuat,.. awak dah ta da dalam fikiran saya.. pergi lah jauhjauh.. jangan kacau saya lagi.. cukupcukuplah awak seksa saya,, izinkan saya bahagia.. :) 








Dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim, saya Nurin Qistina binti Jafri melepaskan awak Muhammad Zaid bin Zulkifli pergilah jauhjauh dengan aman,.. jangan dekati saya,, :) 




Happy Being Alone~ :)


lurvesweetsourbitter,





No comments:

Widget~